Hazánk négy Európát átszelő transzkontinentális közlekedési útvonal metszéspontjában fekszik, amelyből egy, a Rajna – Majna - Duna víziút. Kiváló közlekedés-földrajzi helyzetéből adódóan Magyarország megkerülhetetlen tényező az európai kelet-nyugati irányú belvízi közlekedésben.
A belvízi szállítás a nagy tömegű ömlesztett és darabáruk, túlsúlyos és túlméretes áruk legalkalmasabb szállítási módja, részrakományként a néhány tonnás/köbméteres mennyiségtől, teljes rakományként 800-2.000 tonnáig, konvojokban 6-10.000 tonnás mennyiségek elszállítására.
Miért hajóval? – mert a hajózás a nagy távolságokra történő szállításokban a
Az Európai Unió mindezt felismerve egyre komolyabb szerepet szán közlekedéspolitikájában a hajózásnak. Az ún. Fehér Könyv szerint 2030-ra a 300 km feletti szállítások 30%-át, 2050-re az 50%-át vasútra vagy vízi útra kell terelni. Térségünkben az Európai Duna Régió Stratégia célkitűzése a belvízi árufuvarozás arányának 20%-al történő növelése 2020-ra.